Wednesday, June 16, 2010

Kepercayaan Rakyat Malaysia DICABULI

video
bagaimanakah hendak aku percayakan kepada kerajaan yang sedang memerintah negara malaysia sekarang... sedangkan pemimpin negara ini mencabuli kepercayaan rakyat malaysia... WALLAHUALAM...

LESU DI SEBALIK PEMIKIRANKU...

VS
Sudah lama aku tidak menulis di blog ku ini... aku semakin hari semakin hanyut... hanyut mengejar bidang perubatan islam... aku begitu berminat di dalam bidang ini... semua ilmu yang aku perolehi di dalam bidang ketenteraan akan aku guna pakai untuk menegakkan agama islam yang tercinta... aku begitu terkilan selepas mendapat tahu Negara yang aku cintai ini telah semakin hanyut mengejar kemodenan sehingga terlupa akan hukum hakam allah yang harus dilaksanakan oleh pemimpin negara... segala rasa hormat aku pada negara malaysia kini hancur menitik bersama keringat yang aku curahkan di padang sewaktu mempelajari ilmu peperangan... semuanya kerana RASUAH yang berlaku begitu teruk dan begitu ketara... kepada siapakah harus aku mengadu semua ini... SPRM hanya seperti boneka... yang hanya menampakkan diri sewaktu berlakunya rasuah kecil kecilan... tetapi SPRM sendiri tahu apa yang berlaku di dalam negara ini... negara ini akan menjadi lebih teruk dari negara² yang telah hancur dek kemiskinan... hanya pembela² agama sahaja yang mampu menyelesaikan masalah seperti ini... YA ALLAH HANCURkan RASUAH...

Saturday, November 7, 2009

Berakhirnya sebuah kemelut

petikan dari blog Ustaz Nasarudin tantawi

1. Hari ini antara hari - hari bahagia dalam sejarah hidup saya semenjak saya mewaqafkan diri buat perjuangan Islam bersama Parti Islam Se Malaysia [ PAS ]

2. Sungguh bahagia dan cukup gembira menyaksikan komitmen seluruh perwakilan bersama pimpinan parti untuk menamatkan segala konflik dan persengketaan demi memperkasakan parti dan memperkukuhkan Pakatan Rakyat .

3. Berlabuhnya tirai Seminar Pemerkasaan Parti yang berlangsung di Taman Melewar pada hari ini bermakna tamatlah sebuah kemelut yang agak panjang melanda parti . Insyaallah , selepas ini PAS akan mengorak langkah dengan gagah bersama gandingan mantap saff pimpinan yang telah bersetuju untuk menjadikan seminar ini penamat kepada segala konflik yang melanda parti .

4. Apa pun syabas saya ucapkan kepada al Fadhil Prof Dr. Abd Aziz Bari dan Dr. Abu Hassan Hasbullah [ Dr. Google ] , dua tetamu yang diundang untuk melontarkan idea mereka . Biar pun pedas dan keras , ianya diterima dengan penuh lapang dada dan sikap terbuka . Alhamdulillah , saya sendiri menerima teguran yang cukup pedas bukan sahaja dari pembentang [ Dr. Abu Hassan Hasbullah ] tetapi juga dari rakan - rakan , antaranya dari sahabat saya Dr. Rosli Alani Exco DPPN Kelantan .

5. Saya sebenarnya sangat terbuka malah gemar di kritik jika kritikan itu membina berbanding orang memuji justeru pujian itu melekakan saya . Adapun bidasan saya terhadap Dr Aziz Bari bukan bermakna saya tidak menerima kritikan beliau .

6. Dr Abdul Aziz Bari telah mengkritik PAS dan pimpinan tertingginya secara konsisten melalui Sinar Harian dalam beberapa artikel [ 5 artikel ] beliau yang keras . Saya tidak respon sebaliknya tekun membaca baris demi baris untuk memahami dan meneliti apakah sebenarnya yang mahu diserlahkan oleh beliau . Sementara PAS membuka ruang dan memberi peluang kepada beliau untuk memberi pandangan dalam Seminar yang dianjurkan .

7. Malangnya , dalam tempoh beberapa jam sahaja sebelum seminar politik PAS berlangsung , kelihatan Dr Aziz tidak sabar dan masih menggunakan ruang di media untuk menghentam pimpinan PAS sehingga membuatkan saya hilang kepercayaan kepada beliau , apakah beliau ikhlas mengkritik atau ada sesuatu yang ingin beliau capai dengan mencipta kemelut ini .

8. Saya beritahu kepada Dr Abdul Aziz Bari tengahari tadi , sebagaimana beliau menuduh Tuan Guru Hj Abdul Hadi sebagai Pro UMNO tanpa sebarang bukti , maka saya pula menuduh Dr Abdul Aziz Bari sebagai Agent UMNO dan sememangnya saya tidak mempunyai apa - apa bukti . Dr Abdul Aziz hanya ketawa kecil mendengar penjelasan saya . Sebenarnya saya juga tidak bermaksud mahu melempar tuduhan sedemikian kepada beliau , tetapi sekadar memberi isyarat kepada beliau agar beliau tidak lagi menuduh pimpinan PAS sebagai pro UMNO .

9. Seperti mana marahnya sahabat saya Dr Rosli Alani [ Exco DPPNK ] kerana saya menuduh Dr Aziz Bari sebagai Agent UMNO , begitulah jua marahnya saya dan seluruh ahli PAS kepada Dr Abdul Aziz Bari kerana menuduh Tuan Guru Presiden PAS sebagai Pro UMNO .

10. Alhamdulillah , segalanya telah saya settle dengan Dr Abdul Aziz Bari dan insyaallah pada hari rabu ini , harian DPPP akan mengunjungi Prof Dr Agus dan saya sedang mengusahakan satu tarikh dari Dr Abdul Aziz bari untuk satu sessi diskusi tertutup antara harian DPPP dengan beliau . Begitu juga Dr Abu Hassan Hasbullah . Dewan Pemuda PAS [ DPPP ] akan terus mencari ruang dan bertemu dengan pelbagai pihak yang boleh memberi in put kepada pemuda untuk terus memacu perjuangan ini .

Kerajaan PAS Kedah terpaksa Tanggung kesilapan kerajaan BARISAN NASIONAL dahulu

ALOR SETAR: Kerajaan Kedah terpaksa berdepan dan menanggung kesilapan yang telah dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional(BN)sebelum ini dengan mewariskan legasi hutang mereka berjumlah RM2 bilion.

Menurut Ahli Parlimen Padang Terap, Mohd Nasir Zakaria, prestasi pentadbiran Kerajaan Kedah dibawah pimpinan Datuk Seri Azizan Abdul Razak bagi tahun pertama sepertimana yang dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2008 menunjukkan kewangan Kedah adalah memuaskan.

"Namun begitu Menteri Besar perlu memastikan tindakan yang telah dilakukan oleh kepimpinan BN dahulu dengan meluluskan balak tanpa kawalan tidak berulang.Semasa BN memerintah Kedah dahulu balak yang diluluskan ditempat lain, tempat lain pula yang ditebang.

"Sehektar balak milik rakyat yang untungnya mungkin mencapai puluhan ribu ringgit tetapi hanya RM1000 sahaja premiumnya kembali kepada kerajaan ketika itu.Dengan tindakan terkini Datuk Seri Azizan membuka tender balak maka sekaligus ia melonjakkan pendapatan yang diraih oleh Kerajaan Negeri Kedah.Dengan tender terbuka ini perolehan pendapatan hutan ini telah meningkat 205.5 peratus jika dibandingkan semasa pentadbiran BN dahulu."

Beliau yang juga Ketua Penerangan Pemuda PAS Kedah berkata, bagi tahun 2007 semasa Kedah ditadbir oleh Kerajaan BN pendapatan Kerajaan Negeri ketika itu hanyalah berjumlah RM9.21 juta dan kini telah meningkat kepada RM28.14 juta.

"Dengan peningkatan jumlah ini maka banyak manfaat dapat digunakan bagi kesejahteraan dan kebajikan rakyat negeri Kedah.Ini semua adalah ekoran kepimpinan kerajaan negeri yang memahami permainan politik balak yang telah dimainkan sebelum ini oleh pihak-pihak tertentu yang tidak bertanggungjawab."katanya lagi.

Wednesday, August 5, 2009

Perjuangan Pekida Di Cabuli

& =

Kenapa perlu di cabuli perjuangan pekida dan rakan² 30???
Tolong la... jangan terlalu mengikut perasaan dan otak masing²...
pikir lah di dalam perjuangan adik beradik ada semua parti politik...
tapi sekarang semua perjuangan telah di cabulioleh pihak parti politik umno...
kenapa jadi macam tu???
sedih aku pikirkan semua ni...
pikir lah baik²

Pertemuan Dengan Sahabat Yang Dah Lama Tidak Berjumpa...

Ini lah sahabat aku yang juga bekas peninju Negeri Terengganu (Merah) Bertinju dengan sahabat aku yang juga bekas peninju Malaysia (Biru)



Setelah hampir 5 tahun tidak berjumpa...
akhirnya aku berjumpa dengan budy aku di dalam askar...
sekarang din dan boy telah mewakili atm dan juga negeri2...
Aku amat berharap mereka dapat mewakili negara satu hari nanti...
aku amat berbangga dapat kenal dengan mereka...
ramai lagi yang aku jumpa...
antaranya Ravi bekas peninju Perak, Zizul bekas peninju Malaysia...

Sunday, August 2, 2009

DEMO BANTAH ISA 1 OGOS 09 - ZAID BARU RASA KENA GAS...


Luahan Zaid Ibrahim...(mantan menteri UMNOBN)


Hari ini (1 Ogos 2009) buat kali pertama dalam sejarah hidup saya, saya menjadi mangsa bom gas pemedih mata. Pedih sungguh mata dan hati saya! Inilah pengalaman saya berhimpun dan berarak bersama dengan berpuluh ribu rakyat Malaysia di Kuala Lumpur. Ia benar-benar membuka mata saya di samping memberi banyak pengajaran.Saya amat terkejut kerana tidak menyangka betapa kejamnya polis bertindak terhadap rakyat yang hanya berhimpun dan berjalan secara aman. Rakyat hanya mahu meluahkan perasaan tentang buruknya Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang perlu dimansuhkan secepat mungkin. Rakyat kita tidak membawa senjata; mereka hanya membawa anak-anak untuk menyedarkan warga kecil betapa kejamnya ISA. Lelaki, perempuan, tua dan muda, pelbagai kaum, bermacam agama, semuanya berhimpun secara aman di ibu kota.
Hak untuk berhimpun secara aman adalah hak asasi rakyat. Tapi nampaknya hak yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan ini sudah tidak ada guna lagi. Hak kita sudah hancur kerana polis yang bersenjata, yang berkuasa penuh, yang sombong dan angkuh, kini telah menentukan hak kita. Bila polis kata perhimpunanan itu haram, maka kita semua yang berhimpun atas dasar kebebasan dan hak yang telah dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan, telah menjadi mangsa kekerasan polis. Ya, polis yang mengaku diri sahabat rakyat, kini menunjukkan belang sebenar mereka. Tak sangka, dengan sedikit kuasa itu, mereka sudah merasakan diri seperti Fira’un.

Saya sebagai warga Malaysia yang prihatin telah turut sama menyertai perhimpunan aman ini. Tapi saya bersama dua anak saya dan kawan-kawan lain tak tahu ke mana mahu dituju kerana polis telah tutup banyak jalan. Kami hanya mahu ke Istana Negara untuk menyaksikan penyerahan memorandum anti-ISA. Kami telah tersepit di sebatang jalan dekat Masjid Negara. Ramai yang berarak menghala ke Jalan Kuching ke arah Selangor Club; kami pun ikut sama. Niat kami hanyalah untuk bersama-sama orang ramai menunjukkan sokongan.

Tetapi bila sampai sahaja di belakang Selangor Club, polis dengan ganasnya telah menyembur gas pemedih mata dan menggunakan pncutan air tekanan tinggi. Lintang-pukang orang berlari. Saya pun tunggang-langgang lari.Polis kemudian meminta orang ramai bersurai. Tetapi ke mana nak bersurai kerana semua jalan sudah ditutup. Tak ada cara lain kecuali patah balik ke arah Masjid Negara. Saya pun bersedia untuk bersurai. Tapi bila sampai dekat dengan Masjid Negara, ada pula sekatan jalan polis. Di situlah saya lihat orang ramai angkat tangan supaya polis membenarkan mereka bersurai ke arah bagunan Dayabumi.


Saya juga angkat tangan kerana kami memang nak bersurai. Ada dua orang wanita tua bersama saya yang merah serta berair mata mereka di samping terbatuk-batuk akibat bom gas pemedih mata. Seorang peserta lelaki yang cacat anggota dengan crutches nya tidak dapat lari. Saya tak tahu apa nasib manusia berani ini. Kasihan saya melihat mereka semua.Rupa-rupanya polis sudah berniat jahat. Tanda angkat tangan tidak ada erti kepada mereka. Walau pun melihat ramai antara kami yang sudah mahu bersuara, polis terus melepaskan bom pemedih mata. Saya dapat lihat wajah-wajah polis berkenaan, kebanyakannya orang Melayu, yang penuh benci dan kesumat dendam. Maka terpaksa lagi kami berlari elakan diri. Tapi nak ke mana lagi? Di Jalan Kuching dekat Selangor Club pun polis sudah melemparkan bom pemedih mata.



ole-ole dari FRU....!!!!(1 FOR ALL)
Bom dari canisters yang tidak ada jenama kata kawan saya. Bererti bom jenis buatan haram. Dinegara kita apa pun boleh dilakukan Ramai orang termasuk saya terpaksa lari masuk ke dalam hutan kecil berhampiran Jalan Kuching dengan melompat pagar bangunan di situ. Mujur juga ada pengawal keselamatan di situ yang baik hati yang telah melepaskan kami keluar dari perkarangan bangunan tersebut. Semoga Allah membalas budi baiknya. Di sana barulah kami dapat keluar untuk bersurai. Masa itu mata kami semua sudah merah, suara parau dan seluar koyak akibat terpaksa melompat pagar. Saya pun baru sedar bila sudah berumur begini lutut sudah tidak sekuat waktu muda dulu.Memang jelas hak dan kebesan kita semakin terhakis. Apa yang polis lakukan dengan cara mengepung orang ramai yang hanya mahu berhimpun secara aman dan membelasah mereka dengan semburan air dan bom pemedih mata adalah untuk menunjukan kepada rakyat bahawa kerajaan Barisan Nasional tidak peduli dengan kehendak dan keperluan rakyat. Mereka mahu mengajar rakyat Malaysia bahawa era Pak Lah yang mahu mencuba membuka ruang kebebasan sudah tidak wujud lagi. Ini era Najib yang tak mahu dengar dan tak terima pandangan rakyat.Bagi polis yang jelas bekerjasama dengan UMNO dan Barisan Nasional, mereka mahu rakyat takut kepada mereka. Mereka tidak mahu kita di Malaysia bebas seperti Indonesia dan Filipina yang memberi rakyat peluang bersuara dan berhimpun secara aman.


Mereka mahu semua rakyat sedar bahawa Malaysia adalah Negara Polis seperti Myanmar. Sesiapa yang berhimpun dianggap bersalah kecuali mereka yang berhimpun untuk menyokong Najib dan pemimpin UMNO yang lain. Inilah mesej 1Malaysia ciptaan Najib yang memberi amaran kepada rakyat bahawa kekerasan akan digunakan pada bila-bila masa sahaja demi mengekalkan kuasa.Tapi rakyat Malaysia termasuk saya juga ingin menyampaikan berita kepada Najib. Kita akan berkorban apa saja untuk menentang kekejaman dan kezaliman. Kita yakin kita di pihak yang benar kerana kita menentang salaha guna kuasa, penyelewengan dan rasuah. Kuasa rakyat akan menang juga suatu hari nanti di negara Malaysia yang tercinta ini, InsyaAllah"

Petikan Dari Blog :
http://pascawangankeratong04.blogspot.com/

Saturday, July 25, 2009

Kenangan Aku Jatuh Dari Bumbung...

Alkisah hari ni kejadian yang melucukan... aku jatuh dari atas bumbung...



Inilah Kawasan Kejadian...
Tempat Aku Jatuh Dari Bumbung... Hehehe...



Cube Bayangkan Macamana Aku Jatuh Dari Atas Tiang yang Dah Kosong Tu...


Dan Jatuh Kat Tikar Kuning Tepi Kaki Tangga Tu...
Waktu tu Tangga tu dah terpelanting ke tempat lain...


Ini Adalah Kayu yang melintang kat atas para tadi...
Kayu Ni Boleh Patah 3...
Bayangkan lah...


Sebelum Kejadian
video


Selepas Waktu Kejadian
video

Rempit Junior

video
Gambar Farhan Tengah Merempit Dengan Haziq

Friday, July 24, 2009

Usaha Pengubahsuaian Rumah IbuBapa ku...

1.
1. Bapaku Sedang Bertungkus Lumus...


2.
2. Keadaan Umah Baru Yang TeLah Didirikan...


3.
3. Keadaan Dari Tepi...


4.
4. Dari bahagian depan


5.
5. Inilah Punca Rumah Di Buat Baru... Semuanya Kerana Anai-anai..


6.
6. Gambar Dari Atas bumbung

7.
7. Spiderman Malaysia... Hehehe...


8.
8. Blajar Memanjat Teknik Spiderman...



9. Anak Ku Turut Sibuk...



10. Ibuku Berhempas Pulas...



Posing Ambik Nama Je ke???

video
Video yg sempat dirakam

Parti² Politik Dalam Malaysia

PartiĀ² Politik Dalam Malaysia
Jadikan Islam Pegangan... Apakah Pilihan Anda???

Identity Personal Computer